خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





مصاحبه با آقای هادی جعفری منفرد از سازندگان بازی جنون سیاه (قسمت اول)

    مصاحبه با آقای هادی جعفری منفرد از سازندگان بازی جنون سیاه (قسمت اول)

    جنون سیاه: تله ذهن، بازی ایرانی با کیفیتی در سبک اکشن ماجرایی سوم شخص است. این بازی ایرانی بزودی و توسط شرکت توسن گام به مدیرعاملی آقای هادی جعفری منفرد روانه بازار می​شود. ما هم درباره همین بازی با کیفیت ایرانی مصاحبه‌ای یک ساعته را با ایشان رقم زدیم که سؤالات زیادی از جمله سؤالات مخاطبینمون رو از ایشان پرسیدیم.

    با خواندن این مصاحبه اطلاعات خیلی خوبی از بازی جنون سیاه بدست می​آورید که شاید هیچ​جای دیگری آن​ها را نشنیده باشید.

     

    متن ذیل خلاصه این مصاحبه است:

     

    لطفا خودتان را برای خوانندگان ما معرفی کنید.

    من هادی جعفری هستم؛ مدیر شرکت فناوران توسن گام، سازنده بازی جنون سیاه. همچنین مسئول کارگروه بازیهای رایانه​ای هستم. متولد شهریور 63، حدود 31 سالم هست.

    یک سؤال اساسی! چطور شد که وارد صنعت بازیهای رایانه​ای شدید؟

    خب این برمیگردد به خیلی گذشته ها، شرکت ما روی پروژه​های نرم افزاری و غیره کار میکرد، یک وقت یک جوان دانشجو پروژه دانشجویی خودش را به من نشان داد و نظر من را خواست، من با دیدن آن پروژه و با توجه به علاقه‌مندی خودم به هنر و این​ها، به ساخت بازیهای رایانه​ای علاقه‌مند شدم و همین جوان را مامور کردم تا زمینه فعالیت در حوزه بازیهای رایانه ای در شرکت را با تحقیق در این زمینهفراهم بکند؛ اینو تا این​جای قصه داشته باشید.

    بخش دوم این​که، خب مادر من نویسنده کودک هست و زمانی که من بچه بودم داستان ریتمیک و کودکانه​ای راجع به یک مرغ خیلی شیطونه از خود راضی که مثلاً دوستاشو آزار می​دهد، برایم تعریف کردند. شروع این داستان ریتمیک این​جوری بود که«آی بچه​ها خانم طلا نشسته روی پله ها همه​اش می​گه قد قد قدا، پرام ندارن هیچ همتا»، یه همچین چیزی بود، این داستان شد بیس کار ما بعد از 10، 15 سال که از نوشتن اون داستان توسط مادرم گذشته بود. اون قصه یا اون شعر، من این رو پیدا کردم و گفتم خب این ایده می​تونه ایده بازی باشه و اولین تجربه بازی ما روی پلتفرم PC شد بازیه خانم طلا یه مرغ شیطون بلا که برای بچه‌ها بود که در سال خودش هم پخش شد و استقبال نسبی هم شد، و این بازی اولین تجربه ما بود و من باب اولین تجربه خب طبیعتاً مثل هر پروژه دیگر یا هر کار اول دیگه​ای، بهرحال ضعف​هایی داشت، نقاط قوت و ضعفی داشت و در‌واقع بهرحال با مسائلی این پروژه با سختی​های زیاد بسته شد و این شد که ما شدیم بازی ساز.

    ادامه ​اش دیگه کم کم بازیهای مختلف در حوزه بازیهای آنلاین توسعه دادیم، بازی​های مختلف در حوزه​های مختلف تا رسید به بازیه جنون سیاه، پروژه بزرگ جنون سیاه، پروژه بسیار بزرگ جنون سیاه، که ما از سال 89 درگیر این پروژه شدیم.

    میتوانم بپرسم شرکت توسن گام در زمانی که «جنون سیاه:تله ذهن» در مسیر انتشار بوده، مشغول به چه کاری بوده است؟

    شرکت توسن گام مشغول یک سری فعالیت‌های توسعه نرم افزارهای دیگری بوده خارج از حوزه گیم چون مجموعه ما فوکوسش فقط روی گیم نیست، از جمله این فعالیت‌ها طراحی سیستم​های آموزش مجازی و غیره و همچنین روی تکمیل برخی از بخش‌های ورژن دوم جنون سیاه فعالیت داشتیم و یکی دو تا کار دیگه در حوزه بازی‌های موبایلی که آن‌ها انشالله در آینده دقیق‌تر به اطلاع میرسند.

    چرا نام بازی «جنون سیاه» هست؟

    ریشه جنون سیاه برمیگردد به داستان بازی و در‌واقع در یکی از فصل های بازی به دلیل این مسأله اشاره می‌شود و اجازه بفرمایید من این را خیلی باز نکنم تا زمانی که بازیکن بازی را بازی میکنه خودش به این موضوع پی ببرد.

    چطور شد که از یک بازی در سبک کودکانه به سبک اکشن برای ساخت بازی رسیدید و جنون سیاه ساخته شد؟

    ببینید جنون سیاه از علائق هنری و ادبیه شخص من نشأت گرفته است. مجموعه جنون سیاه یک برداشت آزادیست از ضد اسطوره ضحاک که در زمان آینده نامعلوم رخ می​دهد.

    ایده اولیه این بود که خود ضحاک را در آینده زنده بکنیم و کاراکتر بازیه ما با اون به مبارزه بپردازه. اما ما دیدیم که خب داستان و اسطوره به ما اجازه نمی ده که در‌واقع از خودمون دست ببریم و اسطوره رو تغییر بدیم، بنابراین اومدیم ضحاک خودمون رو خلق کردیم، یک فرد دانشمنده، در عین حال دیوانه و متنفر از بشریت، که حالا دلیل این تنفرش رو در طول بازی متوجه خواهید شد.

    ما می​دونیم که ضحاک کار شیطانیه بزرگی می​کرد و اون این بود که مغز جوانان رو به مارهای روی دوشش می​خوراند، حالا کاراکتر یا بدمن ماجرای ما هم درواقع با کار گذاشتن دستگاه​های ارسال امواج می​خواد کنترل مغزیه افراد را به دست بگیرد و اون​ها را تبدیل به موجوداتی بی اراده و موجوداتی اهریمنی بکند، این بن مایه داستان هست، که جنون سیاه رو شکل می​دهد و بازیکن در نقش کاراکتر قهرمان یا سام باید با اونها مبارزه کنه، سام از سام نریمان می​آد.

     

    ضحاک <a href=در بازی؟" />

    آشام

    دانشمند مشهور و باستان شناس که او ذهن افراد را با استفاده از علمی که بدست آورده است کنترل می کند و تحت سلطه خود قرار میدهد

     

    آیا سام را یک قهرمان ایرانی حساب کنیم؟ (شبیه به بتمن یا مرد عنکبوتی)

    بله، ببینید سام شخصیت اول بازی، یک سرگرد جوان ایرانی است که در‌واقع از یک خانواده ایرانی اومده، پدر و مادرش رو در کودکی از دست داده، و تمام این‌ها در داستان در قالب شناس‌نامه​ی بازی ​میتوانید ببینید.

    بازی خب غزال زرین بهترین داستان رو در جشنواره کسب کرده دلیلشم این بوده که خیلی زیاد سعی کردیم پرداخت داستانی روی این بازی اعمال بشود که هم در قالب سینماتیک​های بسیار زیادی که بازیکن خواهد دید در بازی، در ورژن اولش (تله ذهن) فکر می​کنم 30 تا 40 دقیقه فقط سینماتیک داره که در‌واقع روایتگره داستان بازی و اتفاقات هست، علاوه بر این شناس‌نامه​ی کاراکترها در بخش مشخصی در بازی ذکر شده، از جمله این مشخصاتی که راجع به سام عرض کردم خدمتتون، بازیکن می​تونه با مطالعه اونها دقیقاً بدونه که سام و سایر کاراکترها از کجا اومدن، چگونه به وجود اومدن و در‌واقع چی هستن اصولاً.


    این مطلب تا کنون 8 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : بازی ,جنون ,سیاه ,داستان ,پروژه ,بازیهای ,جنون سیاه ,شرکت توسن ,جنون سیاه، ,اولین تجربه ,بازیهای رایانه​ای ,جنون سیاه، پروژه ,هادی جعفری منفرد ,
    مصاحبه با آقای هادی جعفری منفرد از سازندگان بازی جنون سیاه (قسمت اول)

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده